Kinezi predstavili sistem koji puni električna vozila za pet minuta! Šta će sad Tesla da uradi
Kineski proizvođač Bi-Vaj-Di (BYD) predstavio je danas sistem baterija koji puni električna vozila za pet minuta.
Kineski proizvođač Bi-Vaj-Di (BYD) predstavio je danas sistem baterija koji puni električna vozila za pet minuta.
Istraživači su pronašli održiv način da povrate zlato iz odbačene elektronike koristeći tehniku u koju se možda teško poverujete.
Nemačka se suočava s krizom u reciklaži tekstila, a situacija bi mogla dovesti do potpunog kolapsa sistema.Organizacije i profesionalni prerađivači povlače se iz posla, a kontejneri za prikupljanje odeće nestaju s ulica. Šta se krije iza ovog problema i kako će Nemačka da se nosi s nadolazećim izazovima u reciklaži?
Sićušan nanomaterijal je čvrst kao čelik i lak kao stiropor. Naučnici koriste mašinsko učenje za razvoj novih materijala u automobilskoj, avio i svemirskoj industriji.
Sve veći broj vrhunskih hotela i restorana širom sveta odustaje od posluživanja flaširane vode poznatih brendova poput Eviana i San Pellegrina. Umesto toga, ulažu u održive izvore vode, uslugu koju nude kompanije poput švedskog Nordaqa, francuskog Castaliea i švajcarskog Be WTR-a.
Vodeći evropski proizvođač autobusa Solaris isporučio je prvi na svetu serijski proizveden električni autobus s baterijskim pasošem. Model opremljen Solaris High Energy litijumskim baterijama kapaciteta oko 700 kWh postao je deo voznog parka berlinskog javnog prevoznika BVG. To je prvi od 50 zglobnih električnih autobusa koji treba da budu isporučeni kompaniji BVG Berlin do kraja 2025 i sva vozila imaće ovaj digitalni dokument kao dokaz održivog upravljanja sirovinama. Solaris ga uvodi skoro tri godine pre nego što će u februaru 2027. postati obavezan za svako e-vozilo u EU.
Nova potpuno električna mobilna kuća može se proširiti po visini, dužini i širini na samo jedan pritisak dugmeta.
Nemanja Mikać, osnivač i izvršni direktor kompanije ElevenEs, bio je jedan od učesnika na konferenciji "Look up 3", a na marginama foruma, govorio je i za naš portal. U okviru trećeg panela "Kreiranje lanaca vrednosti" na kom je bio jedan od govornika izrazio je optimizam u vezi s mogućnostima Srbije da zaokruži ceo lanac vrednosti u proizvodnji baterija, od sirovina do električnih vozila i dodao da je centar procesa tehnologija baterija LFP (litijum-gvožđe-fosvat) baterije koje će biti ključne narednih 10 do 15 godina.
Nemanja Mikać je osnivač i izvršni direktor kompanije ElevenEs, koja je jedna od prvih fabrika litijum-gvožđe-fosfatnih baterija u Evropi. Nemanja Mikać za "Blic Biznis" otkrio je kakvu ulogu naša zemlja može da ima u evropskom lancu e-mobilnosti, da li imamo kapacitet da postanemo značajan izvoznik baterijskih sistema, ali i njegova predviđanja za naredni period.
Globalno nadmetanje za baterije postalo je od nevažne teme u tek nekoliko godina još jedno žestoko ekonomsko bojno polje. Potražnja za efikasnim i održivim skladištenjem energije pokrenulo je novi talas inovacija i investicija širom sveta. Kako se svet pomera ka električnim vozilima i obnovljivim izvorima energije, značaj tehnologije baterija je naglo porastao. Prema izveštaju BloombergNEF-a, predviđa se da će globalno tržište litijum-jonskih baterija dostići 116 milijardi dolara do 2030. godine, što je više nego trostruki rast u odnosu na 30 milijardi dolara iz 2018. Ovaj porast je podstaknut napretkom tehnologije, povećanim proizvodnim kapacitetima i strateškim manevrima ključnih igrača poput Kine, SAD i Evropske unije, piše u autorskom tekstu Petar Donić, konsultant za digitalizaciju.
Beogradski aerodrom "Nikola Tesla" postao je prvi aerodrom u svetu koji je omogućio besplatno punjene baterija električnih vozila solarnim uređajima, saopštila je kompanija Vansi erports (Vinci Airports) koja upravlja tim aerodromom.
Do 31. oktobra podnose se zahtevi za subvenciju kupovine potpuno novog električnog vozila, a Ministarstvo zaštite životne sredine opredelilo je u te svrhe 170 miliona dinara.
U Švajcarskoj je osmišljen novi način gradnje kuća uz korišćenje jeftinog, održivog materijala koga ima u ogromnoj količini, kao zamena za cement. To bi moglo pomoći građevinskoj industriji da smanji emisiju ugljen-dioksida i zagađivanje atmosfere, tvrde istraživači na Federalnom institutu za tehnologiju u Cirihu.